“BİR USTA BİN USTA”NIN BAŞARISI ULUSLARARASI ARENADA DA TESCİLLENDİ

Anadolu Sigorta’nın sosyal sorumluluk projesi Bir Usta Bin Usta ödüllerine bir yenisini daha ekledi ve iletişim sektöründe dünyanın en prestijli ödüllerinden SABRE AWARDS’da birincilik ödülü kazandı. Türkiye genelinde kaybolmaya yüz tutan meslekleri yaşatmak, bu mesleklerin yeniden canlanmasını ve meslek ustalarının deneyimlerinin geleceğe taşınmasını sağlamak amacıyla hayata geçirilen proje “Altın SABRE 2012 Ödülü”ne layık görüldü.

Anadolu Sigorta’nın kuruluşunun 85. yılı dolayısıyla 2010 yılında başlattığı ve Türkiye’de kaybolmaya yüz tutmuş meslekleri canlandırmayı hedefleyen “Bir Usta Bin Usta” projesi, Altın SABRE 2012 Ödülü’ne layık görüldü. Bir Usta Bin Usta, dünyanın en prestijli iletişim ödüllerinden olan SABRE’de, Türkiye’den katılan projeler arasından birinci seçildi. Bu sene GOLD SABRE AWARDS’da 69 kategoride 340 proje finale kaldı.

“Bir Usta Bin Usta” sosyal sorumluluk projesi, Türkiye genelinde kaybolmaya yüz tutan meslekleri yaşatmak, bu mesleklerin yeniden canlanmasını ve meslek ustalarının deneyimlerinin geleceğe taşınmasını sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Proje daha önce, Demirkent Sosyal Sorumluluk Ödülü, Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen İletişimin Zirvesindekiler Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Ödülü ve 17. Motif Halk Bilim Ödülleri Büyük Ödülü’nü kazanmıştı.

Bir Usta Bin Usta Projesi Hakkında

Bu yıl üçüncü yılını kutlayan “Bir Usta Bin Usta Projesi”, ülke çapında yok olmak üzere olan mesleklere umut oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın teknik danışmanlığında gerçekleşen projede, her yıl 5 farklı ilde ve meslekteki ustalar, toplam 100 gence birikimlerini aktarıyor.

10 yıl sürecek olan proje kapsamında, 50 meslekte toplam 1000 ustanın yetiştirilmesi ve kaybolmaya yüz tutan, el sanatı niteliğindeki mesleklerin gelecek kuşaklara taşınması hedefleniyor.

Projenin ilk kez başladığı 2010 yılında; Bursa’da Karagöz Tasvir, Eskişehir’de Lületaşı İşlemeciliği, Edirne’de Edirnekari, Gaziantep’te Kutnu Dokumacılığı, Trabzon’da Kazaziye, 2011 yılında Çorum’da Kargı Bezi Dokumacılığı, Hatay’da İpek Dokumacılığı, Mardin’de Taş İşlemeciliği, Sivas’ta Boynuz Tarak, Van’da Savatlı Gümüş İşlemeciliğiyle ilgili mesleki eğitimler verildi.

2012 yılında ise Bir Usta Bin Usta kapsamında; Ankara’da Sedef Kakma, Kars’ta Kilim ve Heybe Yapımı, Muğla’da Cam Üfleme, Nevşehir’de Çömlek Yapımı ve Tokat’ta Yazma Baskı eğitimleri verilecek.

SABRE Hakkında

SABRE adıyla bilinen “Superior Achievement in Branding and Reputation” (Marka ve İtibarda Üstün Başarı) Ödülleri, halkla ilişkiler faaliyetlerinde mükemmelliği ödüllendiren bir yarışmadır. Kuzey Amerika ve EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesi ile Asya-Pasifik olmak üzere birbirinden ayrı programları da kapsayan yarışma, 2008 yılında 40’dan fazla ülkeden 3.500’ü aşkın başvuruya ulaşarak geçtiğimiz 10 yılda dünyadaki en büyük PR ödülü yarışması haline gelmiştir. SABRE’nin misyonu; dünyanın her yerindeki en iyi çalışmaların öne çıkarılıp, halkla ilişkiler kurumunun standartlarının küresel bazda arttırılmasını sağlamak ve yaratıcılık, bütünlük ile etkinliğin en üst seviyesine ulaşan işleri takdir etmek/kutlamak olarak tanımlanmaktadır. Dünyanın en çok rağbet gören halkla ilişkiler ödülü yarışması SABRE, 2000 yılında Paul Holmes tarafından kurulan The Holmes Group tarafından verilmektedir.