Anadolu Sigorta’nın sosyal sorumluluk projesi Bir Usta Bin Usta’nın ana teması olan; kaybolmaya yüz tutmuş mesleklerin yaşatılması konusunu işleyen yeni reklam filminin çekimleri İstanbul'da gerçekleştirildi.

Film, değişen yaşam koşulları nedeniyle yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olan geleneksel el sanatlarına, Anadolu Sigorta’nın yaptığı katkıyı ve bu katkı sayesinde bu sanatların yeniden hayata dönmesini sembolik bir dille anlatıyor.

Filmde; geleneksel bir Edirnekâri ustası atölyesinde bülbül motifi üzerinde çalışırken görülüyor. Usta kalkıp boyalarını alırken fenalaşıyor ve koltuğa yığılıyor. O sırada bülbülün gözünden yaş aktığı görülüyor. Kaybolmaya yüz tutmuş bu geleneksel el sanatının son ustasının da kaybedildiği düşünülürken, usta yavaş yavaş kendine geliyor ve bu sanatı yeni nesillere öğretmeden bir yere gitmeyeceğini söylüyor.

Prodüksiyonunu Filmpark’ın, yönetmenliğini ise Bahadır Karataş’ın yaptığı filmin görüntü yönetmenliğini ise Gökhan Atılmış yaptı.

Ustanın atölyesinde çalıştığı sahneler, Yeni Büyük Han'da bir torna atölyesinde, öğrencilerle buluşma sahnesi ise Darüzziyafe Medresesi'nde çekildi.

Çekimi sabahın erken saatlerinde başlayan ve gün boyu süren reklam filmi için 6 haftalık bir hazırlık dönemi geçirildi. 60 kişilik bir çekim ekibiyle gerçekleştirilen film, 35mm film formatında ve iki farklı kamera ile çekildi. Arricam LT ve slow motion görüntüleri ise Arri 4.35 ile yapıldı. 2 adet 160kw jenaratör, 2 farklı mekanda film ışıkları için sürekli olarak çalıştı.

03 Ekim tarihinde gösterime giren reklam filmi, Anadolu Sigorta’nın web sitesinden de izlenebilir.

Size daha iyi bir hizmet sunabilmek için gizlilik politikamız doğrultusunda çerezler kullanıyoruz. Çerezler hakkında daha fazla bilgiye Çerez Bilgilendirmesi ve Anadolu Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’dan ulaşabilirsiniz.
TAMAM